PENGUMUMAN PENTING!

Segala maklumat terkini mengenai aktiviti Misi kemanusiaan & dakwah di bawah Unit Program Pembangunan dan Dakwah Orang Asli (PPDOA) Yayasan Al-Khalifah boleh follow page FB : https://www.facebook.com/Yayasan.Al.Khalifah/

Sumbangan anda diperlukan & layak mendapat resit pengecualian cukai
(Rujukan: LHDN.01/35/42/51/179-6.6161) dan disalurkan ke dalam akaun Maybank
(Klik Icon):

AL-KHALIFAH FOUNDATION : 5640 1611 8396
_____________________________________________________________________
Saksikan aktivis Yayasan Al-Khalifah beraksi @ TV3 !
_____________________________________________________________________

03 February 2012

JELAJAH DAKWAH POS KUALA MU,SG SIPUT PERAK

21-24 Jan 2012: Sekali lagi, program kerjasama Yayasan Al-Khalifah bersama Prihatin Malaysia, Muhammadiyah International dan kelab 4X4 Perlis di perkampungan asli Pos Kuala Mu, Sungai Siput Perak sempena cuti perayaan Tahun Baru China. 

Pos Kuala Mu terletak 40 KM  dari Felda Lasah dengan  melalui jalan tanah merah yang tidak berturap sepanjang perjalanan . Pos Kuala Mu mengandungi 5 buah kampung iaitu Kg Kuala Mu, Kg Bersah, Kg Gapeh Hulu, Kg Gapeh Hilir dan Kg Toi.

Pelbagai aktiviti bersama penduduk kampung diadakan seperti yang dilakukan dikebanyakan tempat. Yang istimewa kali ini adalah kenduri istimewa sempena 'maulidurrasul' yang bakal menjelang tidak lama lagi sempena memperingati hari kelahiran Rasulullah. Disamping itu, penduduk kampung diceritakan akan peranan Rasul Allah bagi ummat Islam.




















Gambar-gambar boleh didapati dalam link Pos Kuala Mu ini.


0 komen:

Post a Comment

Yayasan Al-Khalifah
adalah sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang bukan berorientasikan keuntungan (Non Profit Organization) didaftarkan di bawah suruhanjaya syarikat sebagai sebuah syarikat ‘Limited by Guarantee’, ditubuhkan pada 16 November 2006.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...