PENGUMUMAN PENTING!

Segala maklumat terkini mengenai aktiviti Misi kemanusiaan & dakwah di bawah Unit Program Pembangunan dan Dakwah Orang Asli (PPDOA) Yayasan Al-Khalifah boleh follow page FB : https://www.facebook.com/Yayasan.Al.Khalifah/

Sumbangan anda diperlukan & layak mendapat resit pengecualian cukai
(Rujukan: LHDN.01/35/42/51/179-6.6161) dan disalurkan ke dalam akaun Maybank
(Klik Icon):

AL-KHALIFAH FOUNDATION : 5640 1611 8396
_____________________________________________________________________
Saksikan aktivis Yayasan Al-Khalifah beraksi @ TV3 !
_____________________________________________________________________

05 October 2013

Ekspedisi Jejak Hidayah 2.0 Golden Triangle (Sempadan Thailand, Laos dan Myammar)

Alhamdulillah, Ekspedisi Jejak Hidayah 2.0 Golden Triangle (Sempadan Thailand, Laos dan Myammar) yang bermula pada 14 Jun dan berakhir 24 Jun telah selamat pulang ke tanah Air.

Terima kasih kepada Pertubuhan Ar Rahmah Malaysia kerana memberi peluang untuk tim YAK untuk bersama meneroka ruang dakwah di Utara Thailand yang mempunyai potensi dakwah islam oleh penduduk tempatan khasnya di kawasan pergunungan Chiang Rai.

Dengan jumlah perjalanan melebihi 5000++ KM menjadikan musafir dakwah ini memberi ruang kepada tim YAK melawat hampir kebanyakan kawasan Thailand, dari Selatan ke kawasan Tengah dan Utara, kemudian ke kawasan Timur.


 Beberapa Islamic Center telah dikunjungi iaitu di Surathani, Ban Huay, Pangsa dan Wiang Mok di wilayah Chiang Rai, Ban Seng Sai, Wilayah Payao dan Islamic Center Nong Khai, Wilayah Isan bersempadan dengan negara Laos.

Koleksi gambar pengembaraan
ALBUM 1
ALBUM 2
ALBUM 3
ALBUM 4

0 komen:

Post a Comment

Yayasan Al-Khalifah
adalah sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang bukan berorientasikan keuntungan (Non Profit Organization) didaftarkan di bawah suruhanjaya syarikat sebagai sebuah syarikat ‘Limited by Guarantee’, ditubuhkan pada 16 November 2006.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...